- הפרס הראשון גדל - עד 40 מיליון ₪ בלוטו ועד 80 מיליון ₪ בדאבל לוטו
- הפרס השני גדל ב- 50% ל- 750,000 ₪
- סיכויי הזכייה לא משתנים
החל מיום 4/8/19, הגרלת הלוטו עוברת מספר שינויים והציבור יכול להרוויח בענק. תקרת הפרס הראשון בלוטו עולה ל- 40 מיליון ₪ (במקום 28 מיליון ₪) ובדאבל לוטו – הפרס יכול להגיע עד 80 מיליון ₪. הפרס השני גדל ב- 50% ל- 750,000 ₪ (במקום 500,000 ₪) ובכל הגרלה בה לא יילקח הפרס השני, יעלה הפרס ב- 750,000 ₪ נוספים. בנוסף, הפרס הראשון בלוטו יחל מ- 5 מיליון ₪ (במקום 4 מיליון ₪) ועד 10 מיליון ₪ בדאבל לוטו (במקום עד 8 מיליון ₪).
המשמעות של הגדלת הפרסים היא למעשה הגדלת אחוז החזר הפרסים לציבור והצטרפותם של מיליונרים חדשים בכל שנה, כאשר סיכויי הזכייה לא משתנים.
מתכונת מדרגות הפרסים בלוטו נותרת בעינה עם "תקרה" גבוהה יותר. כל עוד אין זוכה בפרס הראשון בלוטו, מדרגת הפרס עולה. כלומר, אם היום הפרס המוכרז הוא 28 מיליון ₪ בלוטו ועד 56 מיליון ₪ בדאבל לוטו ולא נמצא זוכה בהגרלה, יעבור הפרס למדרגה הבאה – 30 מיליון ₪ בלוטו ועד 60 מיליון ₪ בדאבל לוטו וכן הלאה. כאשר יש זוכה בהגרלה, הפרס המוכרז חוזר לנקודת ההתחלה שלו, שהחל מה- 4/8/2019 תעמוד על 5 מיליון ₪ בלוטו ועד 10 מיליון ₪ בדאבל לוטו.
במקביל, יעודכן המחיר של טבלת לוטו באופן מינורי, כך שמימון הגדלת הפרסים יעשה ברובו על ידי הקטנת הרווחיות: מחיר טבלת לוטו יעמוד על - 3 ₪ (במקום 2.9 ₪) ומחיר טבלת דאבל לוטו יעמוד על - 6 ₪ (במקום 5.8 ₪). עלות הטפסים המלאים: לוטו 42 ₪ (במקום 40.6 ₪), דאבל לוטו 60 ₪ (במקום 58 ₪). מחיר ההשתתפות בהגרלת ה- EXTRA לא משתנה ויישאר 6 ₪.
סמנכ"לית שיווק מכירות ופרסום במפעל הפיס, דפנה נעים שאול, מספרת: "לרגל ההעלאה המשמעותית בסכומי הזכיות לציבור, יוצא מפעל הפיס בקמפיין השקה נרחב להכרת הפרסים החדשים של הלוטו. בקונספט הפרסומי של הקמפיין הבאנו לאיחוד חסר תקדים של זוכי הראליטי בישראל לדורותיהם: האח הגדול, הישרדות (כולל הזוכה הטרי ג'ובאני רוסו), המירוץ למיליון, 2025, והיפה והחנון. הזוכים מעבירים מסר אחד – שגם אם יחברו את סכום הזכייה של כולם ביחד, לא יגיעו למחצית מהסכום הגדול שבו אפשר לזכות בלוטו. הם מרכיבים ביחד שיר המספר על התלאות שעברו והכל בשביל מיליון אחד, בעוד שבלוטו צריך בסה"כ טופס וקצת מזל בשביל לזכות בסכום הענק".
מנכ"ל מפעל הפיס, מר עמרי לוטן: "הלוטו הינו מותג הדגל של מפעל הפיס כבר שנים רבות וראינו צורך לרענן אותו ולהזרים לתוכו אנרגיות מחודשות. מהניסיון בחו"ל למדנו שפרסים גדולים מושכים קהל רב יותר להשתתף בחגיגה, מה שתואם את המטרה אליה חותר מפעל הפיס והיא צירוף מעגלים רחבים יותר של לקוחות, אשר נהנים מהמשחק, בהשקעה נמוכה יחסית".