- רקע
ההשתתפות בכנסים היא אחד מהכלים העומדים לרשות מפעל הפיס לצורך מיצובו כגורם אקטיבי ומעורב בנושאים בהם פיס מעוניין לקדם את פעילותו מבחינה תדמיתית ו/או שיווקית.
בהתאם, מפעל הפיס יוזם ומקבל הצעות להשתתפות בכנסים שונים, ועידות ואירועים ("אירועים"), במידות שונות של מעורבות.
על מנת להסדיר את נושא ההשתתפות בכנסים, ועידות ופעילויות שונות בעלות אופי דומה, הוכן מסמך זה המרכז את השיקולים והקריטריונים העקרוניים להשתתפות באירועים. מסמך זה אינו חל על אירועים ביוזמת גוף מדיה.
- כללי
המסמך נועד להתוות קריטריונים עקרוניים לבחינת יוזמות ובקשות להשתתפות מפעל הפיס באירועים וקבלת החלטה בעניינם.
ראש אגף תדמית יהיה רשאי לאשר בכפוף לעדכון מראש של הנהלת המפעל, השתתפות באירועים שאינם עומדים בקריטיונים לעיל במלואם, לאחר הצגת הסבר מנומק לצורך הפרטני, בהתאמה לנסיבות הייחודיות ולצרכי מפעל הפיס. אירוע כאמור שאינו עומד בקרטריונים אלה במלואם.
- קריטריונים ומדדים לבחינת התאמת אירועים
- נושא הכנס - התאמה לערכי מפעל הפיס ולפעילותו – מה מידת התאמת האירוע לתכניות העבודה של המפעל לתחומים ולנושאים הרלוונטיים לפעילות מפעל הפיס על מותגיו השונים, התאמה ליעדי הסיוע שהוגדרו לאותה שנה, התאמה לפעילויות ייחודיות שנערכו באותה שנה וכיו"ב.
- חשיפה – היקף החשיפה הצפוי בכנס בהתאם לכמות המוזמנים לכנס, הכיסוי התקשורתי הצפוי במדיות השונות, מעמד המשתתפים (לדוגמא אישיות רמת דרג או בעלת אימפקט ציבורי במסגרת הדוברים המרכזיים).
- אימפקט – מה מידת הנוכחות של מפעל הפיס בכנס מבחינת מיתוג ותכנים.
- שותפים נוספים בכנס – מידת המעורבות של גופים נוספים תיבחן בהתאם לסוג הגוף:
- גוף מדיה – בהתאם לנוהל פרסום.
- גופים ציבוריים – משרדי ממשלה, רשויות שלטון.
- גופים ללא כוונת רווח, איגודים מקצועיים וכיו"ב.
- גופים פרטיים/מסחריים.
- השתלבות בתכנית העבודה.
- חדשנות.
- אפקטיביות / חוות דעת / ניסיון מכנסים קודמים.
- קהל יעד.
- סוג האירוע – פיזי או היברידי. לא ייבחנו אירועים בהם מספר המשתתפים נמוך מ- 100 לאירוע פיזי.
- הגוף לא קיבל מימון ממקורות אחרים של מפעל הפיס.
- היבטים כספיים
- מימון – למעט אירועים שהמפעל יוזם בעצמו, המפעל לא ישתתף באירוע שאין בו שותף נוסף שמשתתף במימון האירוע באופן משמעותי.
- עלויות – בחינת עלויות בשימת דגש על כיסוי תקשורתי, מיתוג, מ"ר במקרה של הצבת עמדות/ביתנים.
- ההתאמה לתקציב שנתי/מקור תקציבי
- תוכן
אפשרות הביטוי של מפעל הפיס – השפעה על תכנים, השתתפות כדוברים, הצגת סרטי תדמית, עמדות תצוגה וכיו"ב.
- זיקה למפעל הפיס:
- בדיקת קיומם של צדדים קשורים ובעלי עניין, והסדרה במוסדות המפעל כנדרש (ועדת ביקורת וכו').
- בבחינת היבטים של ניגוד עניינים במידה והתגלו כאלה והסדרתם באופן שימנע ניגוד עניינים.
- כנסים מקצועיים
כנסים מקצועיים הנוגעים לממשקי העבודה עם מפעל הפיס – כנסים אילו אינם במסגרת פעילות אגף התדמית וישולבו בתוך מסגרות העבודה של האגפים השונים, לדוגמא - כנס גזברי רשויות מקומיות, שמטרתו להדריך את הגזברים השונים ברשויות ביכולתם לניצול תקציבי הפיס השונים, כנסים של מועצת הפיס לתרבות ככל שישנם שמטרתם להציג לגורמים ברשויות את דרכי ניצול כספן.
- שיתופי פעולה עם גופי מדיה
פוטנציאל/אפשרות שילוב מדיה – כנסים או ועידות שמבוצעות על ידי גופי תקשורת שונים העומדים בקריטריונים של התאמה לערכי מפעל הפיס, אימפקט וכדומה, ייבחנו על פי נוהל פרסום בהתאם להיקף החשיפה, העלות וכיו"ב.
- פרסום ויידוע הציבור
באתר האינטרנט של מפעל הפיס יפורסם מסמך המתאר את תחומי הפעילות הרלוונטיים לאותה השנה בכתובת: pais.co.il/info/Main-areas-of-activity-for-examining-participation.aspx, בהתאם לתכנית העבודה המאושרת, בהם ישקול מפעל הפיס השתתפות באירועים, בשים לב למסמך זה.
גופים שמוצאים עצמם מתאימים לעקרונות שהותוו לעיל ומעוניינים להציע למפעל הפיס השתתפות באירועים, יכולים לפנות בהצעה מפורטת המתייחסת להיבטים לעיל, באמצעות דוא"ל: pniot@pais.co.il
אין באמור משום התחייבות לקבל הצעה כלשהי ושיקול הדעת הבלעדי בעניין זה נתון למפעל הפיס.